تشک دو نفره مناسب

اهمیت خواب کافی و مناسب بر داشتن جسم و روان سالم، بر کسی پوشیده نیست. بسیاری از افراد حساسیت زیادی در خواب دارند و برخی با کوچکترین سر و صدایی از خواب بیدار می شوند. یکی از مشکلاتی که زوجین بعد از ازدواج از آن شکایت می کنند، به تقسیم کردن یک تشک با شخص دیگری با خصوصیات و سلایق متفاوت و دشواری در به خواب رفتن و یا بیدار شدن های گاه و بیگاه به دلیل جا به جا شدن همسرشان در خواب بر می گردد. در این مقاله به مواردی که در هنگام خرید تشک دونفره مناسب می بایست به آن توجه کرد اشاره خواهیم کرد.

 

  • تمام استانداردهای لازم تشک را داشته باشد.

هر تشک فارغ از سایز و مدل آن، باید حداقل استانداردهای لازم برای سلامتی را داشته باشد. متریال مورد استفاده در تشک، پارچه آن، تناسب تشک با وزن، سن وخصوصیات فردی و … نیز یکی دیگر از مواردی است که معمولا فروشندگان کالای خواب به آن توجهی نمی کنند و اکثرا تمایل به فروش کالایی با سود بیشتر را دارند.

پس بهتر است خود شما به عنوان مشتری آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشید تا متناسب با شرایط فیزیکی، بودجه و سلیقه خود بهترین خرید را انجام دهید.

خوابیدن روی تشک نامناسب می تواند مضرات زیادی داشته باشد. برای مثال

  • ضعبف شدن سیستم دفاعی بدن
  • احساس درد در نقاط مختلف بدن
  • ضعف در حافظه و خطر بیماری آلزایمر
  • آسیب رساندن به مهره های کمر و کمردرد
  • خواب آلودگی و کارایی پایین در زندگی شخصی و کاری
  • بروز آلرژی، مشکلات پوستی و تنفسی

  • تشک دو نفره مناسب برای زوجین با اختلاف وزن بالا

خیلی کم پیش می آید که یک زوج وزن و خصوصیات فیزیکی و یا سلایق مشترک داشته باشند و همین موضوع انتخاب تشک مشترک را با چالش هایی رو به رو می کند.

برای مثال ممکن است شما تشک نرم با خاصیت فنری بالا را بپسندید اما همسرتان وزن بالاتری داشته باشد و این تشک برای او مناسب نباشد. در این شرایط رسیدن به توافق برای خرید تشکی که برای هر دو نفر شما مناسب باشد بسیار دشوار می شود.

اگر هنوز به این نتیجه نرسیده اید که چه درجه سفتی از تشک برای شما و همسرتان مناسب تر است، به شما مدل ایپک را پیشنهاد می دهیم. تشک ایپک با ارائه دو درجه سفتی نرم و سفت در هر سمت، یک انتخاب عالی است و با خرید آن به نوعی دو تشک خریداری کرده اید که می توانید با توجه به سلیقه خود از هر طرف آن استفاده کنید.

اگر بین خریدن یک تشک با فنربندی متصل و یا منفصل تردید دارید، مدل آلتین این مشکل شما را حل خواهد کرد چرا که در این تشک از هر دو سیستم فنربندی متصل و منفصل به صورت همزمان استفاده شده است. یک سمت این تشک که در آن از ابر ترموفلت و فنر متصل استفاده شده است، درجه سفتی بیشتر و در طرف دیگری که از فنر منفصل استفاده شده، درجه سفتی کمتر و تشک نرم تری در اختیار خواهید داشت که می توانید متناسب با سلیقه خود از هر سمت تشک استفاده کنید.

اما اگر اختلاف سلیقه شما و همسرتان در بحث تشک از این هم فراتر رفت می توانید دو تشک یک نفره با ابعاد و مشخصات دلخواه را در کنار یکدیگر قرار داده تا هر دو نفر بتوانید خواب راحتی را تجربه کنید.

تشک ایپک ایپکسی

  • فنر منفصل، یک پیشنهاد عالی برای زوجین

بهترین انتخاب برای تشک های دو نفره بی شک تشک های فنر پاکتی هستند که به نام فنر منفصل نیز شناخته می شوند. در سیستم فنربندی پاکت اسپرینگ، هر فنر داخل یک پاکت قرار گرفته و به صورت مجزا عمل می کند. این قابلیت باعث می شود در صورت فشرده شدن هر فنر، فشار ایزوله شده و به سایر فنرها منتقل نشود؛ بدین صورت فنرهای دیگر بدون حرکت سر جای خود بدون حرکت باقی می مانند.

به همین دلیل تشک های پاکت اسپرینگ، علاوه بر پشتیبانی بسیار عالی از بدن و مهره های کمر که در نتیجه پر کردن انحنای کمر و شکل گیری آن ها مطابق با برجستگی و فرورفتگی های بدن، جابجایی و حرکت های هر یک از زوجین در هنگام خواب را به فرد کناری منتقل نمی کند و از بیدار شدن او جلوگیری میکند.

نکته مثبت دیگر تشک های فنر منفصل، عدم تولید سر و صدا بعد از مدتی استفاده است.

پاکت اسپرینگ بیدار شدن های گاه و بیگاه بر اثر تکان خوردن و یا سر و صدا را به حداقل رسانده و باعث می شود خواب شما وارد مرحله عمیق یا REM شده و همین امر سلامت شما را تضمین خواهد کرد.

 

  • ابعاد تشک دونفره مناسب چقدر است؟

ابعاد استاندارد تشک های دو نفره به صورت 160*200 سانتی متر (سایز کویین)، 180*200 سانتی متر (سایز کینگ) و 200*200 سانتی متر (سایز سوپر کینگ) است؛ در این میان تشک سایز کویین از محبوبیت بیشتری در بین مشتریان برخوردار است.

بدیهی است خوابیدن روی تخت بزرگتر می تواند راحتی بیشتر و درنتیجه خواب آرام تری برای زوجین به همراه داشته باشد، اما محدود بودن فضای اتاق خواب های امروزی بیشتر افراد را به سمت خرید تخت خواب و تشک سایز کویین سوق می دهد.

پیشنهاد میکنیم سایز تخت خواب خود را بسته به مشخصات فیزیکی، قد، وزن و عادت های خواب خود و همسرتان و از همه مهمتر فضای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

 

  • ارتفاع تشک دونفره مناسب چقدر است؟

ارتفاع تشک ها بسته به نوع تشک و متریال به کار رفته در آن محدوده ای بین 18 تا 40 سانتی متر را در برمی گیرد. اگر خودتان و یا همسرتان وزنی بالاتر از 90 کیلوگرم دارید، با انتخاب تشک های با ارتفاع بیشتر، خواب راحت تری را تجربه خواهید کرد.

با توجه به این که افراد سنگین وزن فشار بیشتری به تشک وارد می کنند، برای جلوگیری از فشرده شدن بیش از حد تشک، انتخاب تشک با ارتفاع بین 28 تا 30 سانتی متر، باعث راحتی بیشتر این افراد در خواب خواهد شد.

ارتفاع مناسب تشک دو نفره

کلام آخر

انتخاب تشک مشترک برای استفاده زوجین، با توجه به خصوصیات و سلایق مختلف آن ها امری دشوار است و یافتن یک تشک که برای هر دو نفر آن ها مناسب باشد گاها بی نتیجه می ماند؛ کارشناسان ما در کالای خواب ایپکسی با افتخار پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در خصوص انتخاب تشک مناسب هستند و از مشاوره و طراحی سفارشی تا تولید تشک منحصر به فرد برای شما در کنار شما عزیزان هستند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *