تشک مناسب کودک و نوجوان

همه انسان ها بخش زیادی از عمر خود را به خواب و استراحت میپردازند بنابراین خواب یک مسئله مهم در زندگی هر فردی است. هر انسان بالغ به حدود هفت ساعت خواب در روز نیاز دارد درحالی که این رقم در کودکان چیزی حدود ده تا 14 ساعت در روز است بنابراین مقوله خواب برای کودکان مقوله مهم تری است و خواب کودکان باید در شرایطی باشد که کودکان به راحتی فعالیت روزانه خود را انجام دهند. و حالا ما چگونه میتوانیم یک خواب مناسب برای کودکانمان فراهم آوریم؟ خب نگران نباشید کارشناسان ما با تلاش شبانه روزی توانستند تا اطلاعات بهترین تشک برای رده سنی نوزادان و کودکان را برای شما جمع آوری کنند تا شما با خیال آسوده تری خرید کنید.

 

سایز مناسب تشک برای کودک

اولین و مهم ترین ویژگی یک تشک اندازه مناسب آن می‌باشد. تشکی برای فرزندمان تهیه میکنیم نباید خیلی بزرگ باشد زیرا کودکان اندام کوچکی دارند و تخت بزرگ فضایی را اشغال میکند که متعلق به فعالیت های روزانه کودک است. ما باید فضای مناسبی برای فرزند دلبندمان بوجود آوریم تا به راحتی بازی کند و کودکی خود را به نحو احسن بگذراند. البته انتخاب اندازه تخت وابسته به تصمیم والدین است برخی از کودکان علاقه به مالکیت تخت بزرگتری دارند و از اشغال شدن فضای اتاق خود بی خبرند.

بهترین تشک برای کودکان

دوام تشک کودک

خب حالا که خیالتان از اندازه مناسب تشک راحت شد بریم سراغ ویژگی دوم یعنی دوام تشک. کودکان به تشک با دوام تری نسبت به یک انسان بالغ احتیاج دارند زیرا کودکان از قدیم الایام علاقه زیادی به بازی روی تشک دارند.

 

درجه سفتی تشک کودک

تشک کودک نباید سفت باشد زیرا کودکان وزن کمتری نسبت به انسان های بالغ دارند ولی نباید خیلی هم نرم باشد زیرا به ستون فقرات کودک آسیب میرساند.

 

ارتفاع مناسب تشک کودک

یکی دیگر از مسائلی که باید در خرید تشک مناسب به آن توجه کرد ارتفاع مناسب تشک است. ارتفاع تشک نه باید خیلی کم باشد نه خیلی زیاد زیرا تشک های با ارتفاع کم از اسفنج های سختی ساخته میشوند و خواب راحت را از کودک شما سلب می کنند؛ همچنین باید در نظر داشته باشید که تشک هایی با ارتفاع زیاد هم مناسب کودکان نیستند زیرا ممکن است کودک در هنگام خواب از روی تخت بیافتد و هرچه ارتفاع بیشتر باشد کودک اسیب بیشتری میبیند.

 

جنس تشک مناسب برای نوزادان و کودکان

مقوله بعدی که باید به آن توجه کرد جنس تشک است شما موظف اید حتما قبل از خرید از مواد به کار رفته در آن اطلاع کسب کنید، زیرا کودکان در سنین رشد به مواد مختلفی حساسیت پیدا میکنند؛ به همین خاطر بهتر است از ضد حساسیت بودن تشک اطمینان حاصل کنید.

 

چگونه از تشک کودک به درستی نگهداری کنیم؟

.. استفاده از پد ضد آب میتواند از خیس شدن تشک و آسیب به آن جلوگیری کند.

.. هر چند وقت یکبار تشک کودک خود را برعکس کنید.

.. هرچند راه رفتن و بازی روی تشک برای کودکان لذت بخش است اما از او بخواهید این کارها را روی تشک نکند.

.. برای تمیز کردن تشک میتوانید از دستمال نخی و سشوار استفاده کنید.

نکات ایمنی هنگام خواباندن نوزاد و کودک روی تشک:

طبق پژوهش های متعددی سطوح خواب نرم مانند روتختی، صندلی ماشین، لحاف و تشک های نرم یا حتی کاناپه و صندلی راحتی، حتی بیشتر تشک بزرگسالان هم مناسب خواب کودکان نیستند؛ زیرا نرمی این بسترهای خواب میتواند باعث مرگ ناگهانی نوزاد و خفگی او شوند.

.. کودک را وسط تشک بخوابانید.

..لازم نیست برای کودک تشک نرم تهیه کنید.

.. کودک خود را هرگز روی کاناپه نخوابانید .

.. اگر تخت نوزاد نزدیک دیوار است هر روز فاصله تخت با دیوار را چک کنید تا کودک تان خواب ایمنی داشته باشد و در خواب آنجا گیر نکند.

.. اگر تشک کودکتان روی تخت است و حفاظ نرده ای ندارد یک حفاظ شبکیه چوبی برای آن بسازید اما مطمئن شوید که سر کودک تان بین نرده ها گیر نمی کند.

..تشک باید اندازه تخت باشد و طبق قانون های استوکیومتری جهانی فاصله تخت و تشک نباید بیش از دو انگشت باشد.

..هرگونه شکافی را با پتو، حوله یا چیزی شبیه به این بپوشانید.

..از خرید تشک های متفرقه و بدون نام و نشان و بدون گارانتی خودداری کنید.

..اگر چیزی روی تشک ریخت ابتدا با دستمال نم دار آن را پاک کنید و سپس با سشوار آن را خشک کنید.

..استفاده از محافظ تشک ضد آب برای تشک میتواند از خیس شدن و آسیب دیدگی آن جلوگیری کند.

..تراکم و فنربندی تشک باید متناسب با اندازه، قد و وزن کودک شما باشد.

..حالت ایده آل این است که تشک کودک روی زمین باشد تا ناگهان کودکتان از ارتفاع زیادی نیفتد.

برخی نکات ایمنی در مورد تشک نوزاد تهیه و خرید آن شامل موارد زیر است:

اندازه تشک به گونه ای باشد که به راحتی در تخت کودک جا بگیرد.

لبه های تشک نباید بیش از چهار سانتی متر با تخت فاصله داشته باشد.

به جنس پوشش و رویه تشک همچنین موادی که با آن تشک پر شده است نیز باید توجه کرد.

جنس رویه و پوشش تشک میتواند میزان راحتی و لطافت تشک را تحت تاثیر قرار دهد.

تشک نباید خیلی قدیمی و پوسیده باشد.

به اندازه تشک برای داشتن فضای مناسب غلتیدن کودک در ماه ها و سال های آینده هم توجه کنید.

ترجیحا از تشک نو استفاده کنید.

به داشتن ضمانت نامه و گارانتی تشک توجه داشته باشید.

 

درنهایت اجازه ندهید کودکتان برای مدت طولانی در صندلی ماشین، کالسکه، تاب، صندلی فنری، آغوشی ساده یا آغوشی یک طرفه بخوابد؛ این مراقبت به ویژه برای نوزادان زیر چهار ماه مهم است زیرا اگر سرشان خیلی به جلو خم شود می توانند خفه شوند. اگر کودکتان در هرگونه از این نوع وسایل خوابش برد به محض اینکه توانستید او را به تختش انتقال دهید، همچنین وقتی کودکتان در آغوش شما خوابش برد مطمئن شوید که جلوی دهان و بینی او باز است و به بدن شما یا لباس هایتان فشرده نشده است.

در آخر

شما با خرید تشک مناسب برای فرزند خود نه تنها خوابی راحت و آسوده برایش به ارمغان می آورید بلکه علاوه برآن روزی پرانرژی را برای وی خواهید ساخت. انتخاب تشک مناسب برای فرزند در بهبود رشد و عملکرد کودک تاثیر زیادی دارد. تشک ایپکسی مدل ایستا یک گزینه عالی برای کودکان و نوجوانان است که خواب راحتی را برای کودکان تا حداکثر وزن 60 کیلوگرم به همراه خواهد داشت. کارشناسان ما در کالای خواب اپیکسی با افتخار پاسخ گوی سوالات شما عزیزان درخصوص انتخاب تشک مناسب هستند؛ از مشاوره و طراحی سفارشی تا تولید تشک منحصر به فرد برای شما و فرزند دلبندتان در کنار شما عزیزان هستند.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *